Sunday, May 2, 2010

Entah pape entah,nasib baik ada.....

Hari ini,tak tahu lah pesal sume kedai makan tutup...
Sakitnya hati aku..
Dah lah hari ini ada exam BIO310,petang lak tu..
Mana nak cekau kedai makan yang dekat dgn rumah..
Takkan nak jalan jauh-jauh lak kan..
Tu namanya buang masa...
Masa yg boleh guna untuk study,terbuang sia-sia demi mendapatkan sesuap nasi..
Jadi,aku pun ambil langkah drastik dengan menggunakan skil memasak yg ada
Aku pun masaklah nasi,berlaukkan telur dadar dan berkuahkan kicap..
Amacam?? best tak lauk aku??menyelerakan..sedap...
hahaha..
Dah saat-saat genting camni,takkan korang expect aku nak masak beria..
Tomyam, sayur campur atau daging msk merah bagai...
Org nak exam kot...makan ala kadar sudah..
Janji kenyang,bolehlah tahan lapar sebelum nak jawab exam ptg tadi..
Nasib baik gak ada bahan cam beras dan telur...
Kalau takde nak minta ngan sape ??
Tak ke kebulur aku pegi jawab exam td...
Pandang kertas periksa,nampak nasi kukus Suriani...
Tak ke haru-biru jadinya...hahahahaha...

Exam mula pukul 2.15ptg dan tamat 5.15ptg yakni selama 3 jam la kan..
Student yg amik paper ni hanyalah seramai 13 org..ramai kan ???
Mula-mula duduk dalam satu barisan yg pnjg dr no. 1 smpi 13..
Tp,dgn pujuk rayu kami,dapatlah duduk sebelah-menyebelah...
Masalahnya tak termasuk aku...aku still dlm barisan pertama,sit belakang sekali..
Koordinat aku (1,7)...spesifik tak ???h0h0..
Malang juga sebab tiada sesiapa di sebelah aku untuk meminta bantuan 
Di kala ke'blur'an menjawab exam...
Alhamdulillah,aku boleh jawab semua soalan walaupun ada 2 bab yang aku tak baca..
Pasal respiratory system dan nervous system..
Makanya aku pun jawab soalan berkenaan topik hanya dengan sedikit pengetahuan asas..
Janji jawab..mana tau kot-kot dapat 1-2 markah..at least,takde la tinggal kosong..

Balik rumah,aku dan syarini ambil keputusan untuk masak untuk makan malam..
Ayam ada,bihun ada,bawang,lada semua ada..
Kami pun masaklah bihun goreng..
Housemate aku yg semua pergi stadium,beli makanan kat situ
Tup-tup aku dapat tahu,makanan kat stadium dah habis sebab tak banyak orang meniaga..
Almaklumlah,cuti kan...<--meniaga gerai pun nak cuti bagai..baik takyah bisnes..
Itupun sebab Naq yg bgtahu sebab dia balik awal,yg len pegi beli makanan kat Cik Siti..
Memandangkan dah lapar,aku pun makanlah dulu...
Tgh2 makan,dak2 ni pun balik dgn muka bengang dan ketensenan...
Sebabnya tunggu makanan lama sgt kt Cik Siti...
Org yg dtg lambat dari dieorg pun dpt makan dulu...
Kesian dieorg..dah lama tunggu,lapar lak tu..
Nasib baik aku ada masak bihun goreng,bolehlah alas perut dieorg sikit...

Tadi duduk lepak tgk TV,tunggu Debaran AF...
Nak tahu lah sape yg tersingkir...
Sekali Shahir yg terkeluar..tak boleh blah tol laa..
Kuciwa siot...dah lah handsome,sweet,suara pun sedap..
Tapi itulah,dah nasib dia kan...minat-minat,tapi aku tak undi pun..
Menghabiskan kredit aku jer..
Takpe,tersingkir awal bukan bermakna dah tewas..
Mesti ada jalan lain utk Shahir kembangkan bakat dia lagi...
ALL THE BEST TO SHAHIR... :)
Ok lah,that's all for now..
chow cin cau..

LOVE,
ME



0 tukang kepoh terbaek:

My next Birthday...

Lilypie Kids Birthday tickers
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...