Sunday, October 25, 2009

AKU HAIRAN...

aku heran la pesal ade sesetengah org pompuan nih x jaga maruah dieorg sblom kawen..
mse couple da pegang2,da peluk2...
pdhal itu bru pakwe,blom tentu lagi kawen..


cube bygkan klu dieorg kawen nt,& laki tu bkn pakwe die yg dulu..
bkn ke suami die nt da dpt isteri yg second hand...yg org lain da sentuh,dipegang dan lain-lain lg la..
kirenye suami die tu da dpt sisa la,sng ckp..
aku ni nk kata baik sgt tak la jugak...I can describe myself as an open-minded person...
but,in some matters,i can be very conservative...terutama dlm soal yg melibatkan maruah diri sbg seorg perempuan..the same goes to my parent..
bkn nk kata ape la,aku ni amik gambar berdua ngan lelaki pon xpenah,ni kan pulak nk berpeluk-peluk...


aiishh,kalau la mak ayah nmpk la aku wat mende2 cmni,dieorg x teragak-agak nk patahkan tangan atau kaki aku..


siyes,aku ckp nih...


ni tidak,leh lak ade sowg member aku ni bawak blek balak die kt umah...ble da dok serumah tu,konpem2 da jd cm laki bini..pnye la xde perasaan malu bkn setakat kt depan mak ayah die,sedara-mara pon ade skali kt umah..ape jenis pompuan pon aku xtau la..tp,masalahnye mak ayah member aku ni pon x tegur anak die..wat derk jer..siap leh bawak msk bilik ag..mmg r x wat pape tp pikir la sket..awk tu pompuan,Melayu,Islam lak tu..ape lak tanggapan jiran2 kn..


and recently,I juz knew that mse die bercuti ngan member2 die(cm couple-couple holiday laa),leh dieorg sume tido dlm 1 bilik,cmpur laki pompuan..MasyaAllah,pe nk jd xtau r..
even korg sembahyang la tonggang-tonggek,5 kali sehari pon,wat mende2 cmtuh da xde maknenye...
sembahyang,sembahyang gak tp lgsg x mencegah dieorg drpd melakukan perkara2 yg menuju ke arah kemaksiatan...baik xyah sembahyang kalau cm2..ye tak ??


kdg2 rse sakit ati ble dgr die cite mende2 cm2...kalau aku 'basuh' die ngan 'ayat2 cinta' aku kang,ade lak yg bergaduh...ble tegur,ade jer jawapan die..da jd cm2,aku pe lg...
"ADE MATA PEJAM,ADE TELINGA DENGAR,ADE MULUT DIAM"


akhir sekali,aku pesan kt DIRI AKU & MEMBER2 SEKALIAN,korg PIKIR LA SENDIRI setiap tindak tanduk korg ngan couple korg...jgn smpi memalukan diri sendiri & nama family korg..nt menyesal di kemudian hari da x berguna..
INGAT TAU!!




0 tukang kepoh terbaek:

My next Birthday...

Lilypie Kids Birthday tickers
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...