Tuesday, August 24, 2010

::Lelaki...dari kaca mata seorang gadis::

Salam.
Kali ni,aku nak bercerita psl lelaki,
Tiada niat apa2,
Ini hanya pandangan peribadi aku shj,
Merujuk kpd lelaki yg jujur dan ikhlas,
Dlm menjalin hubungan dgn seorg yg bergelar wanita...

Lelaki yg jujur dan ikhlas,
takkan pernah terfikir utk mempermainkan perasaan wanita.

Lelaki yg jujur dan ikhlas,
takkan ragu-ragu dgn perasaannya terhadap wanita yg disukainya.

Lelaki yg jujur dan ikhlas,
takkan teragak-agak utk menyunting wanita idamannya,utk menjadi suri di hatinya dan ibu kpd anak-anaknya

Lelaki yg jujur dan ikhlas,
takkan takut atau berdolak-dalik utk berkenalan dgn famili perempuan yg disukainya.

Lelaki yg jujur dan ikhlas,
takkan takut utk memperkenalkan wanita yg disukai kpd familinya.

Lelaki yg jujur dan ikhlas,
takkan pernah mengajak wanita yg disukainya melakukan perkara yg melanggar batas agama dan syarak.

Lelaki yg jujur dan ikhlas,
sentiasa menerima seadanya wanita yg disukainya,

Lelaki yg jujur dan ikhlas,
sentiasa memberi nasihat atau teguran ke arah kebaikan pd wanita yg disukainya,bersesuaian dgn tempat dan keadaan.

Lelaki yg jujur dan ikhlas,
sanggup melepaskan wanita yg disukainya dgn rela hati,andai kasihnya bertepuk sebelah tangan.

Buat masa ni,ini adalah antara pendapat aku,
Ttg lelaki yg serius dlm menjalinkan hubungan dgn wanita yg disukainya...
Melalui pembacaan dan pemerhatian aku,
Mungkin ada terkurang di sana sini..
Harap maafkan aku yer..

LOVE,
ME

2 tukang kepoh terbaek:

Anonymous said...

perempuan yang jujur dan ikhlas lak camne ?

Syarina said...

tang tu,ko kne amik dr sudut pndang org lelaki...sbb aku x hbs kaji ag....hohoho...

My next Birthday...

Lilypie Kids Birthday tickers
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...