Monday, March 15, 2010

Ketika Cinta Bertasbih..


Recently,I'm juz get myself addicted to this Indonesian film..
KETIKA CINTA BERTASBIH (KCB)...
forget 'bout my madness for Korean for a while...
mungkin sesetengah org ingat aku agak terlambat kerana baru "layan" filem ini..
tapi,ADA AKU KISAH???
lambat ke cepat ke,aku tak kisah...
janji aku dpt tgk cerita ini..
terus terang aku katakan ini adalah antara filem Islamik terindah 
yg pernah aku tonton selepas AYAT-AYAT CINTA...

MasyaALLAH,betapa indahnya karya Habiburrahman El-Shirazy ini...
memang ini satu anugerah yg ALLAH kurniakan kpd beliau...
kerana mampu menghasilkan karya yang begitu indah dari segi jalan cerita
dan kaya dengan elemen Islamik...
aku begitu tersentuh dgn lakonan watak utama dlm filem ini
KHAIROL AZZAM & ANNA ALTAFHUNNISA...
aku mengerti betapa pedihnya cinta yg terpendam,
aku dpt rasakannya..
nilai pengorbanan,kasih sayang dan persahabatan juga banyak diterapkan dlm cerita ini,
keistimewaan filem ini,adalah jalan cerita..
ada isinya...kalau nak tahu,
tontonlah filem ini..
anda pasti menyukainya..
ianya bukan sekadar cerita kosong...

Now,I'm working on finding the sequel of this film..
KETIKA CINTA BERTASBIH 2..
sambungan daripada KCB..
aku ingin tahu,
apakah Azzam dan Anna akan bersatu dalam sequel ini atau tidak..
tahu-tahu je lah...kalau dah ketagih dgn satu-satu cerita..
I can't control my temptation to watch them..

One interesting info bout this movie is...
semua pelakon dalam filem ini menjalani proses casting
melalui satu pertandingan realiti TV...
bagi mencari pelakon yg benar2 layak utk memegang watak dlm filem ini...
and surprisingly,all of them suit their characters very well..
well done!!!
It's great right ??Don't you think so ??
Plus,semua soundtrack utk KCB sgt2 best...
antaranya:
-KETIKA CINTA BERTASBIH
-TUHAN BERI AKU CINTA
-MENANTI CINTA



p/s: I'm wondering if Malaysian directors/producers are able to bring out/produce more this kind of  film genre...

0 tukang kepoh terbaek:

My next Birthday...

Lilypie Kids Birthday tickers
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...