Tuesday, December 1, 2009

Dalam Hati Ada...

Bercakap pasal member aku yg da bertunang ni,tibe2 laks rse excited...x sabar2 nk melangkah ke satu lagi fasa yg agak2 penting dlm hidup,iaitu bertunang (tp klu x bertunang pon xpe,trus kawen pon bley gak..sunat jer kot..)...<--ececeh,berangan la plak ko syarina..ko nk bertunang ngan spe??Tunggul kayu??Pokok palma kt dpn umah??<--Eh,pe lak??mesti r dgn manusia,the one that I love la kan..Pakwe pon xde ag,nk bertunang konon..<--xpe2,impian tu mesti ade,asalkan it's not against the law,rites??..


Hati dan perasaan sgt kompleks..xtau nk tafsir sama ada kite suka,kasih,sayang atau cinta kt seseorg tp those 3 things are connected with each other...dari suka terbit perasan kasih dan sayang,kemudian berkembang menjadi cinta..It's not impossible to have those feelings..Sume org akan merasainya cuma xtau bila,di mana dan dgn siapa..So,tunggu jer la tika dan saat itu nanti..


Emm,suka..what can I say bout that haa ??Dulu mse Form 3,penah la aku SUKA SANGAT ngan sorg classmate merangkap kawan aku ni..I named him as 'N' la eyh..Aku pon xtau sbb ape aku suke sgt ngan si N ni..whether his 'baby' face,personality or what..I dont know..I think we dont need reasons to like/love someone..there's must been something about him that makes me feel comfortable..it's undescribable..and I think he knew that I like him..wanna know why ??? bcoz aku penah dikantoikan oleh member2 die,dpn die...krenye si N ni termasuk skali r..nk tau cmne aku dikantoikan ???<--xyah la aku cter kt cni..biar aku sorg jer yg tau..at least ley dijadikan pengajaran di mse depan kn..hikhik..but if you still curious,then ask me personally..If I want to tell laa..Aku pon cter r kt sorg member aku ni psl mende ni la..die pon admit yg mmg nmpk obvious sgt pon aku suke kt N..MY FACIAL EXPRESSION..OMG!!Baru la aku sedar yg air muka dan body language aku mencritakan pd semua yg aku suke kn die..abis tu nk wat cmne kn,malu tu ade r sket..da kantoi,wat muka redha je la..huhu.. 
Tapi,seb bek la N xkisah and kami tetap berkawan cam bese smpi la kami abis SPM,walaupon da berlainan kelas..pastu trus lost contact... aku cume ade satu jer gmbar die,nk letak kt cni malu lak..kang ramai lak owg minat die..da la die tu chumel..<--poyo je aku kn..haha..xde maknenye..


Walaupon hampir 2 thn lost contact,aku xpenah lupe die..All of sudden,kami terjumpe smule..
nk tau kt mne??Guess what??kt FACEBOOK..haha..kt friend suggestion list,tu tbe2 ade kuar nme die..<--aishh,da nme pon org yg disukai,mesti la tau nme penuh die an,an...tanpa melengahkan masa,aku pon add la si N..lme gak la nk tggu die approve smpi aku terlupa yg aku penah add die..smpi la 1 mlm tu,kt notificaton list aku ade 1 friend request yg telah di'approve'kn..heran gak kan spe yg aku add coz nme die xfamiliar..tp,aku da start syak da yg tu N dan utk mendapatkan kepastian,aku pon chat la ngan die..dan keputusannya,btol la die adalah N..ptt la nme die x familiar coz die da tukar nme..lame gak r chat..maklumlah,lme xdgr kabar berita..<--Persoalannya: Adakah perasaan lme aku tu akn mekar blek?? Emm,rsenye takde da kot...tu sume cter lme..cinta monyet la katakan..cukup da la cter psl N ni..kte masuk cte len lak eyh..


Skrg ni,ade la sorg mamat ni(merangkap member aku gak r) ketuk pintu hati aku dan singgah sekejap...tapi aku xtau die ni nk msk ke taknak...kejap nmpk cm nak,kejap nmpk cm taknak..dr hints yg die bg,mcm nak tp ntahlah..actually,aku xpaham sgt die nih..dan aku pon xlah mengharap..Im juz following his game..die main,aku pon join gak main..ala win-win situation..so,xde r nmpk obvious sgt kn..klu aku 
over-reacted,kang xpasal2 dpt malu..nk tanam mne lak da muke aku ni nt..xnk la pisang berbuah 2-3 kli kn..huhu..takut gak,kot2 die sje nk mainkan perasaan aku..so,ambil jln mudah...layan biar berpada-pada jer as friends..
klu die btol2 suke kt aku,msti die akan confess kn..even klu xde pape skalipon,we're still friends..


Plus,dulu aku pernah baca post kwn aku yg ditujukan pd girls terutamanya iaitu:

i)kalau kamu sukakan seseorg,jgn terlalu tunjukkan yg kamu sukakan die..takut dia akan ambil kesempatan ke atas kamu..
ii)kalau ade seseorg yg sukakan kamu tp kamu tiada niat nk teruskan hbgn dgn dia,jgn beri dia harapan..


that's all for now..until then,mybe..


LOVE,
ME

2 tukang kepoh terbaek:

IN-faz said...

wah...
dramatik gak kisah ko ni...
huhuhu, biasa ar tu...
hope...
lastnya ko hppy cam atin...
bdoa je utk dpt y tbaik...=)

Syarina said...

hopefully cm2 la..
spe yg xnk bahagia kn??
usia & pengalaman mematangkan kte..

My next Birthday...

Lilypie Kids Birthday tickers
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...