Sunday, December 13, 2009

TERSELAMAT DARI MAUT



agaknya cmni lah keadaan kereta aku klu btol2 la terjadi kemalangan smlm...
First time,spnjg aku dpt lesen memandu,aku hampir2 hlg kawalan stereng kete aku..mse tu,aku,syarini, dan atuk aku on the way ke KL..kali ni turn aku lak yg memandu since sblom ni gi KL,Syarini yg drive..aku pon xkisah walaupon agak nervous..ye r,da la 1st time aku memandu jauh dan lme <--Kuantan-KL ambil mse dlm 4jam.. masa awal2 memandu tu ok la,smooth jer perjalanan dan pemanduan aku..smpi jer kt area Gambang tu ni,bersiap sedia da nk memotong treler kt depan aku ni..

tp,tbe2 jer aku rse semacam jer..rse nervous berlebih-lebihan mula dtg..ntah,aku pon xtau kenape ade rse cmtu..pastu,mse memotong tu <--mesti r kne pecut sket kn, aku hilang kawalan...aku hampir2 gagal kawal stereng kete aku..bayangkan la,sbelah kiri,lori minyak..belah kanan lak,divider...adoii..klu aku langgar divider,confirm2 kete aku melantun blek kat lori minyak tu takpon,terbalik ke jalan yg bertentangan...klu langgar lori minyak tu lak,da sah2 hancur kete aku<--cam gambar kt atas tu.. walaubagaimana pun,alhamdulillah,Allah masih sygkn aku,syarini dan aki aku..aku dpt brek dan kawal blek stereng kete aku tu smule..nasib baik gak mse brek tu,xde kenderaan lain kt blakang...klu x,mmg penyek r kteorg sume dlm kete tu..

pastu,aku smbg blek pemanduan aku tu smpi kt Temerloh...dan syarini lak yg amik turn utk drive<--mesti r die nk bawa sbb die cuak gler klu aku yg bwa..da r hampir mati dibuatnye..huhu.. kejadian ni,mmg wat aku rse trauma sket nk memandu..but I gotta be strong..jadikan ape yg da berlaku sbg satu iktibar dan pengajaran pd diri aku dan org lain..ketika memandu.jgn nervous,baca doa naik kenderaan,patuhi undang2 jln raya,jaga had laju dan pape ag r..

INGAT,PANDU DENGAN SELAMAT,INGATLAH ORANG YG TERSAYANG


PERINGATAN BERSAMA OLEH,
SAYA :)

0 tukang kepoh terbaek:

My next Birthday...

Lilypie Kids Birthday tickers
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...