Saturday, February 26, 2011

Klinik Kaunseling...

Salam...
Hari Rabu aku dgn member-member aku adelah join satu aktiviti yg dianjurkan oleh Unit Kaunseling UiTM ni...Namanya Klinik Kaunseling-Cara Mengurangkan Stress..Actually,aku dgn member2 aku saje je join mende alah ni..Bukan kena bayar pun,siap dapat makanan lagi...Jimat duit untuk dinner hari tuh...hehehe..Yang sebenor-benornya aku mai sebab nak dapat kupon dan cop untuk Kemahiran Insaniah(KI)..Kupon-kupon tu kena kutip sebab nak stay kat hostel lagi next sem...Kat sini,kalau nak dok hostel ada prosedurnye,bukan leh suka-suki jer boleh dapat...Sebabnya yg apply nye ramai,more than 3000...So,kena lah aktifkan diri dan join program-program kat sini..

Ada lah beberapa slot..Tengah-tengah syok aku dengar ceramah tu,kaunselor yang tengah ceramah tu sempat lagi perasan yang aku dgn Syarini tu kembar...Dah lah guna mic,malu jap rasa dia dok announce camtu..

Kaunselor:"Awak dua orang ni kembar ye ?"
Aku:*angguk kepala,gelak-gelak sambil menutup muka dgn kertas
Kaunselor:"Owh,patutlah muka nampak serupa...Duduk sebelah-sebelah lak tuh..
Ok,kita sambung balik..."

Perghh,masa aku punye malu toksah kira lah..Rasa cam sume audience libas kepala dieorg ke belakang,nak tgk aku dgn Syarini..hohoho..Pastu,ceramah itu pun diteruskan..Kemudian,petugas-petugas unit Kaunseling ada edarkan kertas dan kupon-kupon..Aku ingatkan kertas ape,rupenya pasal Inventori Gaya Bercinta...Terkejut gak aku,lepas tuh tengok soalan-soalan dia...perghh,memang boleh tahan dasyat gak...So, cam orang yg belum pernah bercinta,agak sukar lah...Sape2 yg nak test inventori gaya bercinta tu,leh r klik kat sini..Soalan dia memang sebijik sebulat,same jer... Ada 60 soalan,so cubalah pada sesape yg nak cuba k..Mana tau,betul ke kan...

Lepas settle jawab semua soalan,barulah tau gaya bercinta aku ni macam mane...Aku dapat yg no.4 iaitu cinta logikal..Mostly,orang dapat yg ni...Petugas kat situ pun terang lah serba sedikit pasal cinta logikal ni...Antaranya:
  • mempunyai peribadi yg dewasa dan matang.
  • seorang yg pragmatis,realistik dan praktis.
  • sangat rasional dlm memilih cinta.
  • memilih yg pasangan yg terbaik wat dirinya (maknanya ada kriteria-kriteria tertentu lah,senang citer)

Kalau nak yg lebih detail,lelaki dan perempuan,leh lah klik di sini...Pada aku,kriteria2 tersebut memang tepat lah dgn aku...Yelah,nak bercinta mana boleh semberono kan..Tak boleh gak terlalu mengawal dan tak boleh gak terlalu dependent..Sumenye pun ada pros and cons..Walaupun aku takde pengalaman dlm bab cintan-cintun ni,tapi dari pemerhatian aku memang adalah spesis manusia yg boleh jadi bodoh sebab cinta..Baik lelaki mahupun perempuan..Orang selalu cakap yg "Cinta itu buta" tapi pada aku,itu adalah salah sama sekali sebabnya "Orang jadi buta sebab cinta,bukan cinta itu yg buta..."

Ceh,pandai-pandai lak aku kan..Boleh la aku cakap camtuh,aku tak bercinta..Cube kalau aku dah bercinta nanti,ntah-ntah lebih teruk ag..Nauzubillahiminzallik,minta simpang...Jangan aku jadi bodoh sebab cinta dan semoga aku berjumpa dgn orang yg tepat suatu hari nanti..InsyaAllah,aminn...


  "Find someone that you can to live with..Not dying for..."

Oklah,that's all for today...Until then,bubye...

LOVE,
ME


5 tukang kepoh terbaek:

Naquiah Umairah said...

kuiz2 yg xmasuk exam nieh mmg bez kalo jawab.. miahahahahhaha
btw, cam ne nak kira jawapan nieh..??

Syarina said...

owh,sng jer...ade 6 row kan,so awk kire r markah setiap row yg awk ltk...row yg plg tggi mrkh,itulah gaya bercinta awak..

Naquiah Umairah said...

owh.. nak try la.. muahahhahahah
thanx ye...
(saja menggatal nieh, mana tau patut tukar calon ke lepas nieh.. muahahaha... suka peah nanti)

Syarina said...

yelah..selamat mencuba yer :)

Naquiah Umairah said...

sy dapat persahabatan.. n absolutely agree wif that.. hahaha.. xda makna la nak cuba cari calon baru mcm nieh.. hahaha

My next Birthday...

Lilypie Kids Birthday tickers
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...