Tuesday, July 13, 2010

Takdir atau Kebetulan ?

Salam...
Dalam masa 1 hari ini,mcm-mcm mende jadi kat aku...
Dan semua yg terjadi adalah teruk...
Kiranya,senang cakap aku bernasib malang lah hari ini...
Ikuti rentetan kejadian yg berlaku pd aku hari ini...

MALANG 1
Aku bgn awal,pg ni...
Bgn kul 8 pg then,terus pergi mandi...
Memandangkan minggu ni,giliran aku dan 2 org housemate lg bertugas utk kemas rumah
Maka,aku pun jalankanlah tanggungjawab aku...
Hari ni,aku mengemop rumah yg mana meliputi kawasan ruang tamu,dapur dan tangga...
Tengah aku syok-syok mengemop bawah tangga,aku terlupa nak pandang atas..
Akibatnya,aku terhantuk kat bawah tangga tuh...
Bergegar kepala otak aku...Bengong jap rasa...
Nasib baik tak benjol atau hilang ingatan akibat brain concussion..
*sigh
MALANG 2
Kejadian ni lak berlaku siang tadi,menghampiri pukul 3 ptg...
Ada kelas BIO320...
Masa tu,aku betul-betul kat depan kolej dan ada van kolej kat situ...
Sebelum kaki sempat mencecah tangga di depan kolej tu
Tiba-tiba van tu reverse...takde signal,takde alarm...
Sikit lagi nak kena langgar,itupun belakang van tu dah kena sikit badan aku...
Apa lagi,terperanjat la aku...Bila aku pandang kat pemandu van tu,boleh lak dia tergelak-gelak..
Bengong ke ape  ??
Dah lah hampir-hampir nak langgar anak dara org,pastu leh lak gelak..
Kalau betul-betul kena langgar tadi,tak ke aku mati syahid...
Yelah,sdg berjihad...
On the way menuntut ilmu lah katakan...
 *sigh

MALANG 3
Tadi aku pergi makan kat McD dgn adik aku...
Bila dah ada kentang goreng,mestilah ada sos cili kan...
Masa tgh mkn,ada member SMS minta tolong belikan top-up..
Tak kisahlah pasal tu kan...
Tapi entah mcm mana masa nak letak handphone atas meja...
Boleh lak terkena sos cili dlm piring plastik tu...
Apa lagi,habis lah tangan dan henfon aku terkena sos tu..
Satu hal lak pula...nak kena basuh tangan dan lap henfon...
Nasib baik tak kena speaker atau kat tmpt2 yg kompleks utk dicuci...
Kalau tak,habis...
Adoyaii...
*sigh
sudah jatuh ditimpa tangga


p/s: Everything happens for a reason...Dah takde cara lain...So,sabar aje lah...

4 tukang kepoh terbaek:

Nurul Syarini said...

wei,lawak r gambar tuh...sakit perut aku ketawa..hak3
papepun, xde la teruk sgt hari ko hari ni... just krg bernasib baik jer

atienalova said...

takley bla driver tuh gelak saje?
klu telanggar tadi kan da jatuh saham ko..aiyooo..seb baik tak teruk..

Syarina said...

adik: klu ko x gelak td,aku pon xpasan kt gmbar tu ade dialog yg klakar nk mampos tuh...hehehe

Syarina said...

atienalova: yup,mmg die gelak...sbenarnye,die sengaja je tuh...pdhal bkn die xnmpk...xde lampu,xde ape van tu tbe2 gerak..mmg la x langgar aku kn,tp van da sentuh r bdn aku...bangang pakcik tu sebenarnye...

My next Birthday...

Lilypie Kids Birthday tickers
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...