Wednesday, July 7, 2010

Teman...


Salam...
Aku kembali semula, di ruangan peribadi aku sekali lagi...
Kali ini,aku nak cite pasal salah seorang kawan lelaki aku..
Nak kata rapat,tak rapat sgt...
Nak tak rapat,rasanya ok-ok je la...papepun,tak kisahlah kan...
Biar aku je lah yg klasifikasikannya sendiri...

Apa yg boleh aku katakan...
Dia adalah kawan lelaki yg plg rapat yg pernah aku ada...
Aku tak pernah cite hal-hal yg agak peribadi cam famili kat lelaki lain...
Tapi dgn dia,kdg2 aku bercerita gak lah kan...
Bukan aku tak bercerita dgn kawan2 perempuan...
It's just that,aku rasa org lelaki ni ada perspektif sendiri pasal kehidupan...
I need a man's point of view,boleh compare...
Time cuti ada gak mesej-mesej dgn dia,
walaupun hanya benda-benda sempoi..

Aku anggap dialah lelaki yg plg rapat dgn aku...
Pada dia,aku tak tahu lah...
Hati manusia,mana kita leh bacakan...
Kdg2 aku terfikir gak,aku ni ada tak tmpt dlm hati dia sbgi kawan...
Yelah,sebab sesetengah org bila berkawan,dia tak letak dalam hati..
Tapi dia letak kat tmpt lain cam dlm perut atau usus...
Dia makan byk2, cerna pastu buang...
Hati ni lain sikit sebab kat dalam tu byk tersimpan mineral yg penting,
So,kalau rosak hati tu byk lah masalah kesihatan berlaku..
Jadi,aku tak tahu aku ni terletak di bhgn hati,perut atau usus...

Aku tahu dia ada masalah tp cam tak terluah...
Makan dalam,jiwa kacau sebab tak boleh luahkannya...
Aku nak gak dekati dia,berkongsi masalah dgn dia...
Nak tolong selesaikan masalah tu mgkn tidaklah...
Sekurang-kurangnya aku boleh mendengar,
Memberi kata-kata perangsang atau nasihat, mungkin
Tapi aku takut...
Takut digelar penyibuk...
"Dah lah tak rapat mana, tiba-tiba menyibuk hal orang..."
Macam aku katakan di atas tadi lah...
Sebab aku tak tahu aku ada tak tempat dalam hati dia

Kat depan aku,
Bila berborak dgn aku,
Dia masih boleh bergelak-gelak,ketawa-ketawa...
Pretend to be happy...
Padahal sebenarnya,sebemban masalah yg dia tanggung...
Because I know,that's the point friend are made of...
A person to lean on,
and lend a shoulder to cry on..
In the thick and thin..
tapi tu lah kan..
I just feel that...
I don't know where and when to start....
Ermmmm,entahlah...

LOVE,
ME










6 tukang kepoh terbaek:

Anonymous said...

macho guy kot...hehe...x nak cite mslh

Syarina said...

mslahnye,macho ke ??h0h0h0...
aku ase die malu kot ngan aku..hmm,ntahlah..

Nurul Syarini said...

mens have their own ego & perhaps xnk tnjk kelemahan diri...

Syarina said...

perhaps,you're right...

Anonymous said...

nyah la ni? hehe

Syarina said...

giler ko "nyah"??xde maknenye...beliau yg mksdkan adalah lelaki k...

My next Birthday...

Lilypie Kids Birthday tickers
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...